@padisah: nem is feltetlenul kellene komplett atalakitani. Meghagyni benne mindent,es mivel az autok java resze elsokerekes, a hatso kerekre epiteni az elektromos meghajtast kisegiteskent. Erre egy konnektoros rendszer, eg, 20-30kWh akksi, tetore, motorhazra napelemek. Elore csak a gazpedalra kellene ravezetni a potmetert,es kesz.
Ez nem elektromos lenne,hanem fix hibrid, de pl rekuperaciot is lehetne bele tenni. Es SOKKAL kevesebbet fogyasztana. Ki is lehetne kapcsolni,hogy pl palyan ne meruljon foloslegesen.
Persze a vaskalapos magyar hatosagokkal ilyesmit keptelenseg lenne elfogadtatni,amig a posztkommunista felporosz generacio nyugdijba nem megy,addig az ido se halad az orszagban.
Index fórumon van egy elektromos autós topik, ahol sokáig én is jelen voltam, és ott követtem néhány ilyen átalakítás pályáját, egy darabig kacérkodtam is egy ottani átalakított jármű megvételével, illetve saját átalakítással. (Aztán felébredtem, és egy szívódízel Berlingót vettem meg)
Egy ilyen átalakításnak lenne értelme, de jelenleg egy sor feltétel nem teljesül:
- gyártói támogatás, aki alapvetően ellenérdekelt, mert az új termékeit akarja drágán eladni
- az államnak nem pénzzel, hanem a bürokrácia megzabolázásával kellene támogatnia, gyakorlatilag a forgalomba helyezés vizsgálati költségei Magyarországon ezt ellehetetlenítik. Egy sor itthon elkészült átépítést vittek ki külföldre papíroztatni, mert ott könnyebb és olcsóbb.
- szembeállítható pl egy használt suzuki 300k ára egy ebből készült ~ 2m átépített, li akkus géppel, és kérdőjel, hogy ez vajon kifizetődő-e a felhasználó szemszögéből
Ha tartósan magas marad az üzemanyag ára, és ezt nem követi az áramé ugyanilyen, vagy még nagyobb mértékben, akkor talán. De ezeket az átépítési árakat lejjebb kellene szorítani.
A leszorításhoz pedig alapvetően széria-átalakításokra lenne szükség, megfelelő ipari üzem, egyszer jól megtervezett, és gyártott átalakító szett birtokában, amire egy nagyobb vállalkozás lenne képes.
Mindezzel együtt, szerintem ez egy hatékony, és olcsó módja lehet(ne) a defosszilizációnak, illetve jelen külpolitikai konstellációban az energiafüggetlenség javításának.
A végén a lényeg. A Volvo igyekezett alapáron vagy legalább elérhető áron adni a biztonsági extrákat. Ezzel gyakorlatilag a konkurencia előtt maradtak akkor is ha azon beérték a fejlesztésben.
Én mindenképpen bele tettem volna még a WHIPS gerincvédő háttámlát, a 2000es évek közepén olyan versenyelőny volt ami sok prémiummárkával szemben fontos volt, én pl ezért is írtam le a BMW-ket akkoriban.
Szerintem semmi sikkaszutás nem volt.
Olvasd el az ügyet.
Ghosn nem "halmozta" a pozíciókat, hanem tényleg ennyit dolgozott.Minden héten ingázott Franciaország és Japán között, x napot itt x napot ott töltött és a repülőn is dolgozott. Az eredményei padig magáért beszéltek.
A Nissan meg akarta rendesen fizetni Ghosn-t de a japán közhangulattól tartottak, így azt találták ki hogy majd nyugdíjba vonulása után fizetik ki prémiumként.
De mivel ezt nem jelentették be, ezért ez a tőzsdefelügyelet megtévesztése.
Ennyi.
Ezt használták fel Ghson ellen olyan összögeteket számon kérve amit sosem kapott meg.
Itt a 22-es csapdája. Nem volt olyan összeg amit Ghosn megkapott volna.
Kelly esetében még viccesebb a dolog, és az is hogy csak felfüggesztettet kapott mert olyanra nem nagyon szokott lenni példa Japánban.
Szóval két japánul nem beszélő külföldi menedzsert elmeszeltek Japánban adócsalásért, miközben a cég egyetlen japán(ul beszélő) alkalmazottját sem vették elő akik ezt a kompenzációt kitalálták és jóvá hagyták.
Ha egyforma autókba ülnének, vagy mindenki ülne minden autóban, akkor Hamiltonnak feleennyi vb-címe lenne csak talán. De lehet, még annyi se. Négyet-ötöt csak annak köszönhet, hogy egy Mercedesben ül. Az más kérdés, hogy emberileg is a béka segge alatt van.
"más néven forgódugattyús vagy bolygódugattyús motorokat"
Ha bolygódugattyús lenne, akkor "planetary piston" lenne a neve, de az teljesen mást jelent, más megoldásra alkalmazzák ezt a kifejezést. Viszont a képen elég nagy betűkkel oda van írva, hogy "rotary piston". Szerintem bőven elég lesz a forgódugattyú.
A MAZDA az egyik legfantasztikusabb japán autó márka. Eddig 3-at birtokoltam és mindegyik csodás volt. Nem recseg, nem romlik el ha szervizeled rendesen, megy mint állat. Szerintem közel BMW kategória !!
Ahogy egy autófelvásárló látja az autókat...
Autóvásár
Autóvásár
Utolsó kommentek:
]{udarauszkasz 2022.12.06. 14:58:33
Bejegyzés: Régi verdák elektromos hajtással?
padisah 2022.12.06. 10:52:45
de nem lett sikeres, és ott is engedélyeztetési probléma is lehetett
létezik olyan gyári kategória, hogy mild hibrid, 48 voltos rendszer, az önindító/generátor egyben kis sebességnél önállóan tudja vinni a gépet
de szerintem ezek mind olyanok, hogy egy átépítésnél nem marad elég hely az autóban, a tömegét növeli
én mindenképp a tisztán elektromos átépítésre szavaznék, aminek deklaráltan a városi közlekedés a funkciója
Bejegyzés: Régi verdák elektromos hajtással?
]{udarauszkasz 2022.12.06. 10:41:49
Ez nem elektromos lenne,hanem fix hibrid, de pl rekuperaciot is lehetne bele tenni. Es SOKKAL kevesebbet fogyasztana. Ki is lehetne kapcsolni,hogy pl palyan ne meruljon foloslegesen.
Persze a vaskalapos magyar hatosagokkal ilyesmit keptelenseg lenne elfogadtatni,amig a posztkommunista felporosz generacio nyugdijba nem megy,addig az ido se halad az orszagban.
Bejegyzés: Régi verdák elektromos hajtással?
padisah 2022.12.06. 10:06:37
Egy ilyen átalakításnak lenne értelme, de jelenleg egy sor feltétel nem teljesül:
- gyártói támogatás, aki alapvetően ellenérdekelt, mert az új termékeit akarja drágán eladni
- az államnak nem pénzzel, hanem a bürokrácia megzabolázásával kellene támogatnia, gyakorlatilag a forgalomba helyezés vizsgálati költségei Magyarországon ezt ellehetetlenítik. Egy sor itthon elkészült átépítést vittek ki külföldre papíroztatni, mert ott könnyebb és olcsóbb.
- szembeállítható pl egy használt suzuki 300k ára egy ebből készült ~ 2m átépített, li akkus géppel, és kérdőjel, hogy ez vajon kifizetődő-e a felhasználó szemszögéből
Ha tartósan magas marad az üzemanyag ára, és ezt nem követi az áramé ugyanilyen, vagy még nagyobb mértékben, akkor talán. De ezeket az átépítési árakat lejjebb kellene szorítani.
A leszorításhoz pedig alapvetően széria-átalakításokra lenne szükség, megfelelő ipari üzem, egyszer jól megtervezett, és gyártott átalakító szett birtokában, amire egy nagyobb vállalkozás lenne képes.
Mindezzel együtt, szerintem ez egy hatékony, és olcsó módja lehet(ne) a defosszilizációnak, illetve jelen külpolitikai konstellációban az energiafüggetlenség javításának.
Bejegyzés: Régi verdák elektromos hajtással?
Ződ2000 · http://egzostive.com 2022.09.06. 18:38:08
Én mindenképpen bele tettem volna még a WHIPS gerincvédő háttámlát, a 2000es évek közepén olyan versenyelőny volt ami sok prémiummárkával szemben fontos volt, én pl ezért is írtam le a BMW-ket akkoriban.
Bejegyzés: Volvo - A biztonsági fejlesztések élvonalában
Ződ2000 · http://egzostive.com 2022.09.06. 18:12:24
Olvasd el az ügyet.
Ghosn nem "halmozta" a pozíciókat, hanem tényleg ennyit dolgozott.Minden héten ingázott Franciaország és Japán között, x napot itt x napot ott töltött és a repülőn is dolgozott. Az eredményei padig magáért beszéltek.
A Nissan meg akarta rendesen fizetni Ghosn-t de a japán közhangulattól tartottak, így azt találták ki hogy majd nyugdíjba vonulása után fizetik ki prémiumként.
De mivel ezt nem jelentették be, ezért ez a tőzsdefelügyelet megtévesztése.
Ennyi.
Ezt használták fel Ghson ellen olyan összögeteket számon kérve amit sosem kapott meg.
Itt a 22-es csapdája. Nem volt olyan összeg amit Ghosn megkapott volna.
Kelly esetében még viccesebb a dolog, és az is hogy csak felfüggesztettet kapott mert olyanra nem nagyon szokott lenni példa Japánban.
Szóval két japánul nem beszélő külföldi menedzsert elmeszeltek Japánban adócsalásért, miközben a cég egyetlen japán(ul beszélő) alkalmazottját sem vették elő akik ezt a kompenzációt kitalálták és jóvá hagyták.
Egy nagy cégnél ez leképzelhetetlen.
Bejegyzés: Topmenedzserből bűnöző?
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.09.04. 13:22:59
:D
(Volt is egy netes rajz, ahogy a hal meg a rája koccintanak erre a dumára, de nem találom.)
Bejegyzés: Újra megjelennek az utakon a ráják?
HgGina 2022.03.17. 00:40:44
Bejegyzés: A Forma 1 2022-es szezonjának új szabályai
Autós Gyuri 2022.01.29. 19:52:17
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője
nagyondurva 2022.01.27. 07:45:02
Ha bolygódugattyús lenne, akkor "planetary piston" lenne a neve, de az teljesen mást jelent, más megoldásra alkalmazzák ezt a kifejezést. Viszont a képen elég nagy betűkkel oda van írva, hogy "rotary piston". Szerintem bőven elég lesz a forgódugattyú.
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője
para_noir 2022.01.27. 07:01:51
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője
Egy Hun Hunniából 2022.01.26. 19:21:56
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője
Quattroman 2022.01.26. 19:13:18
Csak az a fránya oxigén ne lenne. Az is roppantul szereti a Mazdákat, ezért sokkal gyorsabban válnak/málnak vasoxiddá mint illene.
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője
Piri és Barkas 2022.01.26. 18:51:10
Bejegyzés: Mazda– A Wankel-motor zászlóvivője