Az autóipar tele van és volt kockázatos és annál érdekesebb találmányokkal. Néhány valóban forradalmasította a közlekedést mások viszont már a legelején elbuktak. Az alábbi kilenc találmány annyira zseniális volt, hogy valahogy mégsem kellett senkinek.

A gőzhajtású autó
A gőzgép már a XIX. században igen híres volt, de az 1970-es években néhány mérnök megpróbálta újra feltalálni modern, “környezetbarát” verzióban. Az ötlet az jó volt, de a megvalósítása idővel túl nehéz és veszélyes lett.
Citroën Karin
1980-ban a Citroën bemutatott egy prototípust, a Karin-t. Az autó egy piramisra hasonlított a vezető ült középen, az utasok pedig mögötte. Fantasztikus tervezés, de teljesen használhatatlan. A kilátás rossz volt, kocsiban a tér kicsi, és senki sem akarta vezetni.
Volvo SCC
A 2000-es évek elején a Volvo megalkotta a “Safety Concept Car” -t, tele forradalmi biztonsági funkciókkal, mint pl: kamerák, ütközést elkerülő radar, 180 fokos tükör. A technológia zseniális volt, de akkoriban túlságosan megfizethetetlen volt, így a legtöbb funkció csak évtizedekkel később tért vissza.
Ford Nucleon
Az 1950-es években a Ford megálmodta az Nucleon nevű kocsit, amit kis atomerőmű hajtott volna. Elméletben 8000km is megtehett volna egyetlen tankolás nélkül. Gyakorlatban? A kivételezésére sosem került sor.
Michelin Active Wheel
A Michelin 2008-ban mutatta be a kerekekbe épített elektromos motort és futóművet is. Zseniális mérnöki megoldás, de túlságosan bonyolult, nehéz és drága lett. Az autógyártók inkább a megszokott elektromos rendszereket választottak.
Amphicar
Az 1960-as években a német Amphicar megpróbálta egyesíteni az autót és a csónakot is. Működött csak épp autóként elég lassú volt, hajóként pedig instabil.
Honda Fuya-Jo
A ’90-es évek végén a Honda piacra dobta a Fuya-Jo nevű koncepciót, amit szó szerint a bulizókról ihlettek: állva lehetett benne utazni. DJ-pult is volt benne. A közlekedésbiztonsági szakértők nem értékelték eléggé.
GM XP-512E
A General Motors 1969-es kísérlete egy apró, gömb alakú városi autó volt. A forma praktikusnak tűnt, de vezetni és benne ülni is szörnyű élmény volt.
Dymaxion Car
Buckminster Fuller 1933-as álma egy aerodinamikus, háromkerekű autó volt, ami akár 200 km/h-ra is képes. Sajnos annyira instabil volt, hogy már az első bemutatón felborult, így ebből a projektből sem lett semmi.
Az autóipar tele van zseniális, de a nagyrésze inkább csak látványterv marad. Mégis, ezek nélkül nem jutottunk volna el az elektromos, önvezető és intelligens gépjárművek korszakáig.
Minden őrült koncepció egy lépés a következő nagy áttörés felé.










